بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوریهای دیجیتال و عمدتاً در اینترنت، از جمله تلفنهای همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام میشود.
بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)
اولین بازاریابی دیجیتالی که در دنیا صورت گرفته، به بیش از 100 سال پیش در دنیا مربوط میشود. رادیو سال ۱۸۹۶ اختراع شده است. 10 سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند. از آنجا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات به یک اجرای اُپرا مربوط بود که بعد از پخش، فوراً بلیطهای آن اجرا فروخته شد و همان روز دیجیتال مارکتینگ متولد شد.
بازاریابی و تبلیغات اینترنتی
بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ شامل همهٔ ابزارها و فعالیتهایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار میگیرد؛ به شرطی که این فعالیتها در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و …) انجام شوند.
یکی از مهمترین تغییراتی که در بازاریابی سنتی رخ داده است، “ظهور بازاریابی دیجیتال” است و منجر به تجدید استراتژیهای بازاریابی شده، تا بتوانیم با این تغییر عمده در بازاریابی سنتی سازگار شویم.
از آنجایی که بازاریابی دیجیتال وابسته به فناوریهای در حال تغییر و در حال پیشرفت است، ویژگیهای مشابهی را باید از پیشرفتها و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال انتظار داشت.
با افزایش دسترسی افراد به اینترنت و روند رو به رشد آن، بازاریابی هم تحت تاثیر قرار میگیرد. بازاریابی همیشه برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده است. امروز، این بدان معناست که شما باید افراد را در جایی که در حال گذراندن وقت خود هستند هدف بگیرید.
پیشنهاد می نماییم که جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سرویس ها و خدمات ایرانیان کمپانی با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.
تجارت الکترونیک
درمورد فواید تجارت الکترونیکی در مقایسه با تجارت سنتی می توان گفت :
- حضور در بازار با سیاست ( همه جا ، همه کس ، همه وقت )
- از میان بردن واسطه های فعال در بازار و فروش مستقیم.
- کاهش هزینه ها ی مربوط به فروش ، نیروی انسانی ، زمان ، عرضه و …
- امکان ارتباط دو طرفه برای ارائه خدمات پس از فروش
- ورود به بازار های جدید و جهانی بدون مرز
با این وجود یا باید از پایه این چرخه را زمان فراوانی گذاشت تا راه اندازی نمود و یا تنها با به کارگیری ابزار و نیروهای با تجربه با سرعتی بیشتر از سایر رقبا به این عرصه ورود نمود.
با وجود این نیاز دست به بررسی و آنالیز این بازار زده ایم. شروع به تحلیل و امکان سنجی های لازم نمودیم. توانستیم با استفاده از روش های نوین و مناسب و زودبازده پیشنهادات خود را در این حوزه به عرصه عمل و بازدهی برسانیم.
از نظر ما یک آگهی خوب باید خصوصیاتی چون : مدت زمان انتشار بالا – هزینه مناسب – در دسترس بودن برای اشخاص مورد نیاز – قابلیت انتشار سریع – پوشش حجم زیادی از افراد مخاطب – حضور فعال در بازار رقابتی – ارتباط سریع و آسان مشتریان با تبلیغ کننده – کیفیت مناسب و … را داشته باشد. می توان گفت مناسب بوده و نهایتا منجر به تمدید سفارش دهنده آگهی شود.
امیدواریم در طی این خدمت رسانی لوح زرین اعتماد شما را همواره در اختیار خود داشته باشیم.
با سپاس